החיים רצופים מעברים ושינויים ותקופת הילדות לא רק שהיא רצופת מעברים מהירים בין תקופת התפתחות אחת לבאה אחריה, אלא שהתקופה כולה היא מן מעבר מהיר לקראת חיים מבוגרים. (הרי לא הספקנו להתרגל לעובדה שהם פה, והנה הם כבר זוחלים והולכים ותוך שנה שנתיים הם כבר אומרים " לא רוצה" ויודעים בדיוק מה הם רוצים ואיך לעשות את זה הכי טוב).
הפסיכולוגיה החלה בדור האחרון להתעניין במעברים בחיי האדם מתוך הכרה שהמעברים מהווים נקודה שיש בה סיכוי וטמון בה סיכון כאחד: בכל מעבר יש ויתור על דבר מוכר ובטוח מן העבר וכניסה לאי ודאות שמעניקה סיכוי לצמיחה.
ישנם מעברים שהם תוצאה של הבשלה פיסיולוגית כמו המעבר משכיבה לישיבה, מזחילה להליכה ויש אחרים שבהם יש שילוב מורכב של גורמים פיסיים ורגשיים כגון: חינוך לניקיון הדורש שילוב של שליטה שרירית רצונית עם הפנמת הדרישה מבחינה חברתית.
המעבר מן הבית לגן דורש לשקול את רמת ההתפתחות המוטורית והשפתית של הילד, את הבשלות הרגשית - היכולת להיפרד מהאם ולהכיר דמויות מטפלות אחרות ואת ההתפתחות החברתית - היכולת ליצור קשר כמצופה מבני גילו.
כל מעבר הינו תהליך של שינוי בו עלינו להיפרד ממה שהיה עד כה ולהסתגל למצב חדש. הוא מלווה בהתרגשות וציפייה לקראת החדש לצד חרדה מפני הלא נודע.
ישנם ילדים שמתמודדים בקלות יותר עם תהליכי שינוי וההסתגלות שלהם תהיה מהירה וקלה, לעומת אחרים שתהליך ההסתגלות שלהם איטי וקשה יותר. ההבדלים בחלקם קשורים לאישיותו של הילד ובחלקם האחר תלויים בגורמים סביבתיים. אין ספק שילד עצמאי, בעל ביטחון, דימוי עצמי חיובי ואמון בסיסי בבני אדם יסתגל בקלות יותר מילד תלותי וסגור המתקשה לפתח מערכת של אמון וקשר חברתי.
לנו כהורים תפקיד משמעותי בהתפתחותו של הילד לבוגר עצמאי , בעל ביטחון ודימוי עצמי חיובי המממש את יכולותיו.
הנכם מוזמנים לסדנה בת שני מפגשים שתאפשר לכם ולילדיכם להרחיב את ארגז הכלים לקראת המעבר לגן .
לאלו מביניכם שילדיהם כבר עברו את שלב הגן אנו מציעים מגוון סדנאות לפיתוח המודעות וחיזוק הדימוי העצמי. הנכם מוזמנים לבקר באתר הבית.
הפסיכולוגיה החלה בדור האחרון להתעניין במעברים בחיי האדם מתוך הכרה שהמעברים מהווים נקודה שיש בה סיכוי וטמון בה סיכון כאחד: בכל מעבר יש ויתור על דבר מוכר ובטוח מן העבר וכניסה לאי ודאות שמעניקה סיכוי לצמיחה.
ישנם מעברים שהם תוצאה של הבשלה פיסיולוגית כמו המעבר משכיבה לישיבה, מזחילה להליכה ויש אחרים שבהם יש שילוב מורכב של גורמים פיסיים ורגשיים כגון: חינוך לניקיון הדורש שילוב של שליטה שרירית רצונית עם הפנמת הדרישה מבחינה חברתית.
המעבר מן הבית לגן דורש לשקול את רמת ההתפתחות המוטורית והשפתית של הילד, את הבשלות הרגשית - היכולת להיפרד מהאם ולהכיר דמויות מטפלות אחרות ואת ההתפתחות החברתית - היכולת ליצור קשר כמצופה מבני גילו.
כל מעבר הינו תהליך של שינוי בו עלינו להיפרד ממה שהיה עד כה ולהסתגל למצב חדש. הוא מלווה בהתרגשות וציפייה לקראת החדש לצד חרדה מפני הלא נודע.
ישנם ילדים שמתמודדים בקלות יותר עם תהליכי שינוי וההסתגלות שלהם תהיה מהירה וקלה, לעומת אחרים שתהליך ההסתגלות שלהם איטי וקשה יותר. ההבדלים בחלקם קשורים לאישיותו של הילד ובחלקם האחר תלויים בגורמים סביבתיים. אין ספק שילד עצמאי, בעל ביטחון, דימוי עצמי חיובי ואמון בסיסי בבני אדם יסתגל בקלות יותר מילד תלותי וסגור המתקשה לפתח מערכת של אמון וקשר חברתי.
לנו כהורים תפקיד משמעותי בהתפתחותו של הילד לבוגר עצמאי , בעל ביטחון ודימוי עצמי חיובי המממש את יכולותיו.
הנכם מוזמנים לסדנה בת שני מפגשים שתאפשר לכם ולילדיכם להרחיב את ארגז הכלים לקראת המעבר לגן .
לאלו מביניכם שילדיהם כבר עברו את שלב הגן אנו מציעים מגוון סדנאות לפיתוח המודעות וחיזוק הדימוי העצמי. הנכם מוזמנים לבקר באתר הבית.
גלית דקל - פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה.
מנהלת את "גלייה - מרחב להתפתחות אישית ובינאישית"
טיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, הדרכת הורים, סדנאות לפיתוח כישורי חיים ומיומנויות חברתיות.
http://www.galiya.co.il
מנהלת את "גלייה - מרחב להתפתחות אישית ובינאישית"
טיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, הדרכת הורים, סדנאות לפיתוח כישורי חיים ומיומנויות חברתיות.
http://www.galiya.co.il